2015/08/21

Best fried but weird food

Samma dag som vi var i Osaka och gick till Shinbashi så stannade vi på Kushikatsu Daruma, en av de "kända" restaurangerna då de är tydligen är mest kända för sin maträtt kushikatsu. Kushikatsu Daruma är väldigt populär i Shinsekai i Osaka. Deras Kushikatsu maträtt har tre olika smaker och du kan välja någon av de smakerna, men du kan även sedan tillsätta mer sås över dina egna kushikatsu. Resturangen har funnits sen 1929 så den är ganska gammal men den är väl renoverad och maten är perfekt!

Kushikatsu består vanligtvis av friterad kött, skaldjur, potatis, grönsaker med överdrag av mjöl och panko. 
Det kanske inte låter så konstig att ha friterad grönsaker och potatis, men på Daruma hade de även friterad bröd, kyckling, bläckfisk och lever. <-- Jag är inte så förtjust i skaldjur och seadfood, lika så med lever. Men enligt mina kompisar smakade det inget speciellt men jag åt det inte i alla fall. Jag snodde åt mig det som jag trodde att jag skulle gilla så som kyckling, grönsaker, bröd. hehe
Adress: 1-6-4 Dontonbori, Chuo-ku, Osaka







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ありがとう〜♪ (=^0^=)/